Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć atrakcyjną grafikę na materiały reklamowe?

Jak stworzyć atrakcyjną grafikę na materiały reklamowe?

Osoby odpowiedzialne za marketing w przedsiębiorstwie niejednokrotnie zastanawiają się, jak skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta do danego produktu. Najlepszym rozwiązaniem zwykle okazuje się właściwe zaprojektowanie grafiki naniesionej na materiały reklamowe. Zobacz, na co trzeba koniecznie zwrócić uwagę przy wykonywaniu wspomnianego zadania.

Najważniejsze zasady obowiązujące przy projektowaniu grafik reklamowych

Tworzenie grafiki reklamowej nie jest skomplikowane. Trzeba jednak przy tym pamiętać o konieczności stosowania się do pewnych ogólnie obowiązujących zasad. Przygotowane projekty powinny odznaczać się czytelnością i przejrzystością. Istotną kwestią pozostaje odpowiednie dopasowanie grafiki do treści słownej. Niedopuszczalne jest np. skracanie haseł reklamowych z uwagi na brak miejsca na danej powierzchni. Przygotowując plakaty, ulotki czy foldery reklamowe, należy skupić się na najważniejszym, przyciągającym wzrok klientów, elemencie graficznym. Dopiero po jego starannym wykonaniu można zająć się sporządzeniem rozmaitych ozdobników.

Przeczytaj również: Czy foldery reklamowe są dobrym narzędziem komunikacji z klientami?

Warto też wiedzieć, że efektywne projektowanie graficzne bazuje na znanej regule trójpodziału. Zgodnie z tą zasadą pole obrazu przecina siatka składająca się z dwóch poziomych i dwóch pionowych linii. Dzielą one daną powierzchnię na dziewięć takich samych prostokątów. Miejsca krzyżowania się ze sobą linii wskazują na punkty znajdujące się w polu zainteresowania obserwatora. W tych miejscach warto zatem umieścić najistotniejsze elementy graficzne. Poszczególne grafiki powinny mieć zróżnicowane kolory, kształty oraz rozmiary. To bowiem wpływa na uatrakcyjnienie przekazu reklamowego w oczach klienta.

Przeczytaj również: Dlaczego tak wiele osób wybiera kalendarze trójdzielne?

Logo firmy – istotny element graficzny na materiałach reklamowych

Przy wykonywaniu materiałów reklamowych szczególnie dużo uwagi poświęca się logotypowi firmy. Zadanie zaprojektowania logo zazwyczaj powierza się doświadczonym specjalistom. Przy przygotowywaniu tego znaku uwzględniają  oni różne kwestie. Jedną z najważniejszych jest możliwość łatwego zidentyfikowania produktu i przyporządkowania go do określonej marki. Specjaliści z takich firm, jak Drukarnia Dem Druk, wskazują, że sporządzone we właściwy sposób logo doskonale nadaje się do tego celu. Stanowi ono bowiem znak rozpoznawczy danego podmiotu.

Przeczytaj również: Czy każdy produkt musi zawierać etykiety samoprzylepne z brajlem?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.